جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش ساخت قفس کبک

ساخت قفس کبک

ساخت قفس کبک

ساخت قفس کبک موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم. خیلی از کاربران برای بهینه‌سازی هزینه‌های خود در پرورش کبک به دنبال ساخت قفس‌های توری می‌روند. اما آیا ساخت این قفس‌ها مخصوصاً برای کسانی که در شروع کار خود هستند، می‌تواند بهینه و اقتصادی باشد؟

برای برآورد هزینه ساخت چنین قفس‌هایی نباید تنها به بررسی هزینه خرید مواد اولیه آن اکتفا نمود. عوامل دیگری هم در این امر دخیل هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت تا ذهن کاربران نسبت به این موضوع کاملاً روشن گردد.

ساخت قفس کبک

مراحل ساخت قفس کبک

برای ساخت قفس‌ کبک هم می‌توانید از فریم چوبی استفاده کنید و هم امکان استفاده از فریم آلومینیومی و فلزی را نیز دارید. برای این کار ابتدا باید پایه‌های اصلی قفس را به ارتفاع دلخواه و مورد نیاز کنار هم قرار دهید.

عرض قفس کبک به اندازه 50 سانتی‌متر کافی خواهد بود. پایه‌های اصلی و عمودی را در ارتفاع مناسب با تیرهای افقی به هم وصل کنید. برای این کار می‌توانید از میخ استفاده نمایید و یا در صورت فلزی بودن باید از گیره‌های مخصوص کمک بگیرید.ساخت قفس کبک

حتما بخوانید : سود پرورش کبک ماهیانه چقدر است؟!

توری زدن قفس کبک

در قدم بعدی ساخت قفس کبک باید دور تا دور آن را توری فلزی ببندید. البته به خاطر داشته باشید که قسمت جلو را به درب اختصاص دهید.

توری کف قفس

برای ساخت توری کف اگر عرض قفس را 50 سانتی‌متر درنظر گرفته‌اید، باید کف را 60 سانتی‌متر در نظر بگیرید تا 10 سانتی‌متر آخر آن از قفس بیرون باشد.

این 10 سانتی‌متر را به حالت سبدی درآورید تا محلی برای برداشت تخم کبک باشد. به یاد داشته باشید که کفی را باید با شیب ملایمی به سمت بیرون نصب کنید تا تخم‌ها بلافاصله به سمت محل جمع‌آوری تخم لیز بخورند.

ساخت دانخوری

آخرین مرحله در ساخت قفس کبک ساخت دان خوری مناسب برای آن است. برای این کار می‌توانید از تکنیک لوله پولیکا استفاده نمایید. یک لوله پولیکا را از یک سمت شکاف داده و یک قاچ از آن را ببرید. حالا آن را کمی بالاتر از محل جمع کردن تخم‌ها نصب نمایید.

آیا ساخت قفس کبک اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است؟

اغلب کسانی که به دنبال ساخت قفس دست‌ساز برای پرورش کبک هستند، با فکر کاهش هزینه‌های خود این روند را در پیش می‌گیرند. در بالا مراحل این کار را توضیح دادیم. با فرض اینکه شما بتوانید این مراحل سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته  و قفس کبک خود را بسازید، این قفس اصلاً اقتصادی نخواهد بود. زیرا علاوه بر اینکه مواد اولیه آن بسیار گران است، در نهایت طول عمر چنین قفس‌های کمتر از چند ماه بوده و شما به ناچار باید دوباره به فکر ساخت قفس جدیدی باشید و یا از قفس‌های آماده استفاده نمایید…

راه ‌کار بعدی به غیر از قفس دست‌ساز چیست؟

بهترین راه برای پرورش کبک به‌جای ساخت قفس، استفاده از قفس‌های استاندارد، صنعتی و نیمه اتوماتیک است. این نوع قفس‌ها دقیقاً بر اساس معیارهای پرورش این پرنده ساخته شده و شما حتی می‌توانید با آن در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی داشته باشید. دسترسی به قفس آماده باعث می‌شود تا شما برای سال‌های زیادی از خرید و ساخت قفس‌ کبک بی‌نیاز شوید.

ساخت قفس کبک

حتما بخوانید : قفس های ضدزنگ و قابل شستشو برای پرورش کبک

امتیازات استفاده از قفس های صنعتی در پرورش کبک

اما امتیازات عمده استفاده از قفس آماده کدام ها هستند؟

  1. با استفاده از این قفس‌ها شما در مصرف دان و آب صرفه‌جویی خواهید داشت.
  2. این صرفه‌جویی در هزینه‌های شما نیز اعمال خواهد شد.
  3. احتمال تلفات کبک‌ها به شدت پایین خواهد آمد و بهره‌وری کسب‌وکار شما بالاتر خواهد رفت.
  4. در تعداد بالا شما نیاز به چندین کارگر برای رسیدگی به پرندگان نخواهید داشت.
  5. امکان بروز بیماری در طیور به شدن کم خواهد شد و در صورت مبتلا شدن یکی از آنها، بقیه از این امر در امان خواهند بود.
  6. به‌راحتی می‌توانید آن را در هر جایی نصب کنید و یا دوباره جای آن را تغییر دهید.

ساخت قفس کبک

حتما بخوانید : چرا نباید قفس دست دوم خریداری کنیم؟!

جمع‌بندی ساخت قفس کبک

با مراحل ساخت قفس کبک آشنا شدید و مزیت‌ها و معایب آن را نیز مشاهده کردید. در واقع می توان ادعا کرد که استفاده از قفس‌های دست‌ساز نه‌تنها صرفه مالی برای کاربران به دنبال ندارد، بلکه حتی ممکن است سوددهی اصلی کسب‌وکار وی را نیز تحت تأثیر منفی قرار دهد.

در حالی که قفس‌های آماده با کیفیت بالا، می‌توانند هم صرفه مالی به ارمغان آورده و هم راحتی بیشتری را برای کاربر به دنبال داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *